fbpx
Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży - 10 powodów - Shakti Doula
Joga w ciąży, naturalny poród, zdrowa dieta w ciąży, jak być w formie podczas ciąży
Joga w ciąży, naturalny poród, zdrowa dieta w ciąży, jak być w formie podczas ciąży
1548
post-template-default,single,single-post,postid-1548,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-11.2.1513435585,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży – 10 powodów

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży – 10 powodów

Coraz więcej kobiet w ciąży ćwiczy jogę. Wiele z nich nigdy wcześniej nie uprawiało jogi, jednak będąc w tym cudownym stanie, decydują się na jej praktykowanie.

Joga w ciąży to nowy trend, czy coś więcej?

 

Czym jest joga?

Joga oznacza połączenie ciała, oddechu i duszy (wewnętrznego głosu i mądrości). Joga w ciąży to również połączenie z naszym nienarodzonym jeszcze dzieckiem.

Joga to nie tylko praktyka na macie – to styl życia,  polegający na traktowaniu siebie, własnego ciała i otoczenia z szacunkiem, tak aby zapewnić sobie jak najwięcej spokoju i równowagi.

Każda kobieta instynktownie chce zadbać o swoje dziecko i zrobi wszystko, aby zapewnić mu bezpieczeństwo, spokój, równowagę fizyczną i emocjonalną.

 

Już od początku ciąży pragniemy dbać o rozwijające się maleństwo. Zmieniamy często dietę, aktywność fizyczną, styl i podejście do życia. Jogowy styl życia bardzo nam w tym sprzyja i do tego motywuje.

 

Moim mottem i manifestem  dla kobiet w ciąży jest zdanie:

„Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla rozwijającego się w Twoim łonie dziecka, jest zadbanie o siebie – zdrowy styl życia i równowaga fizyczna i emocjonalna”.

 

Jakie inne zalety ma praktykowanie jogi w ciąży?

1. Joga buduje niesamowitą więź mamy z jej dzieckiem już podczas ciąży

Podczas praktyki jogi mamy możliwość przebywania tylko ze sobą w ciszy i skupieniu. Jest to moment, kiedy również bardzo głęboko możemy połączyć się z jeszcze nienarodzonym dzieckiem, przesłać miłość i pozytywną energię, komunikować się mentalnie i energetycznie. To czas, który jest przeznaczony tylko dla mamy i jej dziecka.

 

2. Praktyka jogi uczy, jak być w pełni obecną tu i teraz.

W czasie praktyki stajemy się świadomi nie tylko ciała i oddechu, ale również wszystkiego co odczuwamy i przeżywamy. Joga pomaga nam w pełni stać się obecną tu i teraz. Zdolność bycia obecnym jest niezastąpiona w relacji z dzieckiem w trakcie ciąży, porodu i macierzyństwa. Dzieci czują się bezpieczne, kochane i pewne siebie, kiedy rodzice poświęcają im czas i są w pełni świadomi tego czasu razem.

 

 3. Joga budzi w nas energię i dobre samopoczucie  

Praktykując jogę, stymulujemy energię życiową – pranę, która krąży w naszym ciele. Kiedy prana przemieszcza się i energetyzuje nas, wtedy jesteśmy zdrowi, radośni i w pełnej formie. Ta energia dociera również do dziecka w łonie matki.

 

4. Joga wzmacnia kręgosłup, rozluźnia plecy, biodra, otwiera klatkę piersiową i ramiona

Joga niesamowicie też wzmacnia nasze ciało. Podczas ciąży postura kobiety zmienia się pod wpływem ciężaru dziecka, wód i rosnącej macicy.Dla kobiety bardzo ważnym jest, aby będąc w ciąży, dbała o odpowiednią postawę, wzmacniała szkielet mięśniowy i przygotowywała ciała do porodu i połogu. Te przygotowania najlepiej zacząć jeszcze przed zajściem w ciążę.

 

5. Joga pomaga kobiecie oddychać za dwoje i uczy prawidłowego oddechu przy porodzie

Jednym z najważniejszych elementów jogi jest oddech. Każda pozycja jogi jest połączona z oddechem. Głęboki i kontrolowany oddech jest bardzo ważny podczas ciąży, porodu i połogu. Świadomy oddech pomoże nam w eliminowaniu stresu, lęku, bólu i  zmęczenia. Regularnie praktykując jogę, nabywamy nawyku długiego i świadomego oddechu.

 

6. Joga uspokaja, równoważy emocje i eliminuje stres

Kiedy umiemy kontrolować oddech, kiedy stajemy się świadomi, co się dzieje z nami tu i teraz. Wtedy też jesteśmy w stanie kontrolować emocje i stres. Joga stymuluje pranę, która przepływając w równowadze w naszym organizmie, uspokaja system nerwowy i rozluźnia wszelkie napięcia.

 

7. Dzięki praktyce jogi lepiej śpimy i relaksujemy się

Wiele kobiet w ciąży skarży się na bezsenność, która może być spowodowana wieloma powodami. Niektóre z nich, jak bóle pleców, lęki przed porodem, zmiany hormonalne łagodzi regularna praktyka jogi.

 

8. Praktykowanie jogi w ciąży przygotowuje do szybszego powrotu po porodzie

Budowanie świadomości ciała, wzmocnienie mięśni i regularne stymulowanie przepływu prany – energii życiowej –  przygotują każdą kobietę do szybszej regeneracji po porodzie.

 

9. Zajęcia jogi to również doskonała okazja na spotkanie innych kobiet w ciąży

Żadna inna osoba nie zrozumie ciężarnej lepiej niż to samo przeżywająca kobieta w ciąży. Spotykając inne mamy w ciąży, mamy możliwość zwierzyć się z naszych problemów, zapytać i wysłuchać inne kobiety. Między kobietami w ciąży buduje się niesamowita relacja, która często owocuje przyjaźniami na lata.

 

10. Praktyka jogi podczas ciąży znakomicie przygotowuje do porodu

Joga przygotuje nie tylko ciało, ale również układ nerwowy i umysł (nastawienie do porodu). Regularne praktykowanie asan (pozycji w jodze) wspomaga poród, czyniąc go łatwieszym. Ćwiczenia oddechowe i medytacje uspokajają umysł i trenują system nerwowy tak, aby nie poddał się bólowi i panice podczas narodzin dziecka. Joga przygotowuje nas do świadomego podejścia do porodu i macierzyństwa.

 

Sat Nam,

 

No Comments

Post A Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.