Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży - 10 powodów - Shakti Doula
Joga w ciąży, naturalny poród, zdrowa dieta w ciąży, jak być w formie podczas ciąży
Joga w ciąży, naturalny poród, zdrowa dieta w ciąży, jak być w formie podczas ciąży
1548
post-template-default,single,single-post,postid-1548,single-format-standard,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-11.2.1513435585,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży – 10 powodów

Pregnancy Yoga in Copenhagen with Aga Bera

Dlaczego warto praktykować jogę w ciąży – 10 powodów

Coraz więcej kobiet w ciąży ćwiczy jogę. Wiele z nich nigdy wcześniej nie uprawiało jogi ale w tym cudownym stanie decydują się na jej praktykę.

Joga w ciąży to nowy trend, czy coś więcej?

 

Czym jest Joga?

Joga oznacza połączenie ciała, oddechu i duszy (wewnętrznego głosu i mądrości). Joga w ciąży to również połączenie z naszym nienarodzonym jeszcze dzieckiem.

Joga to nie tylko praktyka na macie ale styl życia,  polegający na traktowaniu siebie, własnego ciała i otoczenia z szacunkiem, tak aby zapewnić sobie jak najwięcej spokoju i równowagi.

Każda kobieta instynktownie chce zadbać o swoje dziecko i zrobi wszystko aby zapewnić mu bezpieczeństwo, spokój, równowagę fizyczną i emocjonalną.

 

Już od początku ciąży pragniemy dbać o rozwijające się maleństwo. Zmieniamy często dietę, aktywność fizyczną, styl i podejście do życia. Jogowy styl życia bardzo nam w tym sprzyja i do tego motywuje.

Moim mottem i manifestem  dla kobiet w ciąży jest zdanie:

„Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla rozwijającego się w twoim łonie dziecka, jest zadbanie o siebie – zdrowy styl życia i równowaga fizyczna i emocjonalna”.

 

Jakie inne zalety ma w sobie praktyka jogi w ciąży?

 

1. Joga buduje niesamowitą więź mamy z jej dzieckiem już podczas ciąży

Podczas praktyki jogi mamy możliwość do przebywania tylko ze sobą w ciszy i skupieniu. Jest to moment kiedy również bardzo głęboko możemy połączyć się z jeszcze nienarodzonym dzieckiem, przesłać miłość i pozytywną energię, komunikować się mentalnie i energetycznie. To czas, który jest przeznaczony tylko dla mamy i jej dziecka.

 

2. Praktyka jogi uczy, jak być w pełni obecną tu i teraz.

Podczas jogi stajemy się świadomi nie tylko ciała i oddechu ale również wszystkiego co odczuwamy i przeżywamy. Joga pomaga nam w pełni stać się obecną tu i teraz. Zdolność bycia obecnym jest niezastąpiona w relacji z dzieckiem podczas ciąży porodu i macierzyństwa. Dzieci czują się bezpieczne, kochane i pewne siebie, kiedy rodzice poświęcają im czas i są w pełni świadomi tego czasu razem.

 

 3. Joga budzi w nas energię i dobre samopoczucie  

Praktykując jogę stymulujemy energię życiową pranę, która krąży w naszym ciele. Kiedy prana przemieszcza się i energetyzuje nas, wtedy jesteśmy zdrowi, radośni i w pełnej formie. Ta energia dociera również do dziecka w łonie matki.

 

4. Joga wzmacnia kręgosłup, rozluźnia plecy, biodra, otwiera klatkę piersiową i ramiona

Joga niesamowicie też wzmacnia nasze ciało. Podczas ciąży postura kobiety zmienia się pod wpływem ciężaru dziecka, wód i rosnącej macicy. Bardzo ważne jest dla kobiety w czasie ciąży dbanie o odpowiednią postawę, wzmacnianie mięśni wewnętrznych i przygotowanie ciała do porodu i połogu

 

5.Joga pomaga kobiecie oddychać za dwoje i uczy prawidłowego oddechu przy porodzie

Jednym z najważniejszych elementów jogi jest oddech. Każda pozycja jogi jest połączona z oddechem. Głęboki i kontrolowany oddech jest bardzo ważny podczas ciąży, porodu i połogu. Świadomy oddech pomoże nam w eliminowaniu stresu, lęku, bólu i  zmęczenia. Regularnie praktykując jogę nabywamy nawyku długiego i świadomego oddechu.

 

6. Joga uspokaja i równoważy emocje i eliminuje stres

Kiedy nabywamy nawyku kontrolowania oddechu, kiedy stajemy się świadomi co się dzieje z nami tu i teraz, wtedy jesteśmy w stanie kontrolować emocje i stres. Joga stymuluje pranę, która przepływając w równowadze w naszym organizmie uspokaja system nerwowy, i rozluźnia wszelkie napięcia.

 

7. Dzięki praktyce jogi lepiej śpimy i relaksujemy się

Wiele kobiet w ciąży skarży się na bezsenność, która może być spowodowana wieloma powodami. Niektóre z nich jak bóle pleców, lęki przed porodem, zmiany hormonalne łagodzi regularna praktyka jogi.

 

8. Praktykowanie jogi w ciąży przygotowuje do szybszego powrotu po porodzie

Budowanie świadomości ciała, wzmocnienie mięśni wewnętrznych i regularne stymulowanie przepływu prany, energii życiowej przygotują każdą kobietę do szybszej regeneracji po porodzie.

 

9. Zajęcia jogi to również doskonała okazja na spotkanie innych kobiet w ciąży

Żadna inna osoba nie zrozumie ciężarnej lepiej niż to samo przeżywająca kobieta w ciąży. Spotykając inne mamy w ciąży mamy możliwość zwierzyć się z naszych problemów, zapytać i wysłuchać inne kobiety. Między kobietami w ciąży buduje się niesamowita relacja, która często owocuje w przyjaźnie na lata.

 

10. Praktyka jogi podczas ciąży znakomicie przygotowuje do porodu

Joga przygotuje nie tylko ciało ale również układ nerwowy i umysł (nastawienie do porodu). Regularnie praktykowanie asan (pozycji w jodze) wspomaga łatwiejszy poród. Ćwiczenia oddechowe i medytacje uspokajają umysł i trenują system nerwowy tak, aby nie poddał się bólowi i panice podczas narodzin dziecka. Joga przygotowuje nas do świadomego podejścia do porodu i macierzyństwa.

No Comments

Post A Comment